Luni - Vineri 09:30 - 18:00

Politica de returnare - IT Direct

Persoanele care cumpără produse online au dreptul să le returneze conform O.U.G. 34/2014. Clientul poate renunța la cumpărare fără penalități și fără a justifica motivele în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul încheierii unui contract pentru prestații de servicii, din momentul incheierii contractului. Returnarea produselor trebuie făcută de către client în termen de 14 zile de la notificarea comerciantului privind renunțarea la contract. Se sugerează utilizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru primirea produselor.

Contractul de vânzare se definește ca fiind orice contract prin care un prestator sau comerciant transferă sau se angajează să transfere proprietatea unor produse către un client, iar clientul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care implică atât produse, cât și servicii.

Încheierea contractului are loc atunci când factura fiscală este emisă, nu la plasarea comenzii sau emiterea automată a confirmării acesteia.

Menționăm că exercitarea dreptului de retragere încheie obligațiile părților contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, adică în ambalajul original, cu toate accesoriile, etichete și documentele intacte. Nu se acceptă pentru returnare produsele care au suferit modificări fizice, au fost lovite, ciobite, zgâriate, supuse unor șocuri mecanice sau de altă natură (intemperii) sau prezintă urme de utilizare excesivă sau intervenții neautorizate etc.

Prevederile O.U.G. 34/2014 se aplică numai clientului, definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații conform definiției din articolul 2 alin. (2) al OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Clientul este responsabil numai în ceea ce privește diminuarea valorii produselor cauzată de manipularea acestora, în afara a ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Conform Directivei 2011/83/UE (punctul 47), pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al bunurilor, clientul ar trebui să le manevreze și să le inspecteze în același mod în care ar fi permis într-un magazin, de exemplu, clientul ar trebui doar să inspecteze un anumit produs, nu să îl și utilizeze.

Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Prezența sigiliului nu este obligatorie și este specifică produsului. Deteriorarea sigiliului nu limitează dreptul de renunțare la contract.

IT Direct SRL își rezevă dreptul de a-și selecta clienții, eliminăndu-i pe cei care abuzează de dreptul de a renunța la cumpărare.

Pentru a exercita dreptul de retragere, clientul trebuie să informeze IT Direct SRL cu privire la decizia sa prin intermediul unui model de formular sau printr-o declarație clară, în scris, de preferat pe un mediu durabil (pe hârtie sau prin e-mail). Clientul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru a notifica retragerea din contract.

IT Direct SRL are obligația de a rambursa integral sumele primite ca plată, cu excepția cazului în care clientul a ales în mod explicit o altă modalitate de livrare decât cea standard. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleași metode de plată rezonabil aplicabile (în cazul plății numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer bancar către un cont transmis explicit de catre client). IT Direct SRL are obligația de a efectua această rambursare în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea produselor.

Clientul are obligația de a returna produsele unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată și în termen de maximum 14 zile de la notificarea retragerii din contract. Clientul suportă costurile returnării produselor. Coletele cu cerere de plată ramburs vor fi refuzate. Clientul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, în afara a ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.

Produsele următoare nu pot fi returnate decât dacă sunt sigilate/cutia nedeschisă/cutia nu prezintă urme că a fost deschisă:

  • Licențe software
  • Produse care, după livrare, sunt amestecate inseparabil cu alte elemente
  • Consumabile (acumulatori, baterii, cartușe imprimantă etc.)
  • Produse de întreținere și curățare desigilate sau folosite
  • Produse fabricate după specificațiile prezentate de client sau personalizate în mod evident (panouri laterale sau alte elemente subansabile gravate/personalizate)
  • Servicii (testare, asamblare, montare componentă sau orice alt serviciu listat în categoria Servicii prestate către client)
  • Furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe suport material (aplicații software sau licențe virtuale, livrate printr-un link de descărcare sau cheie de activare)
  • Produse aduse în stoc în urma unei comenzi speciale ferme și efectuării plății în avans.

Aceste restricții se aplică conform O.U.G. 34/2014, art. 16.

Cliștii care doresc să returneze produse în cazul contractelor incheiate la punctul de lucru nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozițiilor O.U.G. 34 din 2014.

Exemple de produse și categorii de produse care pot implica costuri suplimentare pentru aducerea la conformitate/starea inițială:

  • Produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecaniceri, urme de uzură
  • Imprimante/multifuncționale care au cartușele/tonerele desigilate

Valoarea produselor care au beneficiat de un bonus virtual la achiziție (cheie/cod promotional, cupon promotional) va fi diminuata cu valoarea equala a acestuia. Vânzătorul va furniza dovada diminuării valorii produsului.

Puteri să solicitați returnarea produselor în următoarele cazuri:

  • Dacă produsul livrat nu corespunde specificațiilor de pe site, puteți solicita înlocuirea acestuia sau rambursarea integrală a contravalorii (dacă produsul nu mai este disponibil).
  • Dacă produsul achiziționat este nefuncțional în primele 48 de ore (2 zile lucrătoare) de la primirea acestuia, puteți solicita înlocuirea acestuia cu un produs funcțional, după ce ați înștiințat în scris în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
  • Dacă coletul în care se află produsele este deteriorat vizibil la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați primirea lor și să fotografiați coletul pentru a în întocmi un proces-verbal al stării acestuia în momentul livrării. Riscul de pierdere sau deteriorare a produselor vă este transferat în momentul în care intrați în posesia fizică a acestora. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care utilizați un transportator propus de către client, riscul este transferat în momentul livrării produselor transportatorului.
  • În cazul în care a fost livrat un produs greșit față de cel comandat.

Costurile de retur pentru cazurile de mai sus (cu excepția celor în care este renunțat la cumpărare) sunt suportate de IT Direct SRL. Solicitările de retur trebuie făcute prin e-mail către departamentul de vânzări (sales la itdirect.ro).

Mențiune: în toate cazurile de mai sus, cu excepția celor referitoare la defecte în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, preferabil în ambalajul original și obligatoriu însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau modul în care sunt manipulate într-o astfel de măsură încât să nu se mai poată revinde acestea poate genera costuri adiționale pentru a le readuce la starea inițială conformă de până la 100% din valoarea produsului.

În cazul în care clientul dorește să returneze unul sau mai multe produse dintr-o ofertă care implică un bonus, acesta trebuie să returneze și bonusul primit sau, în cazul în care dorește să-l păstreze, acesta va fi facturat la valoarea din factura, deoarece achiziția nu mai îndeplinește cerințele specificate în ofertă.

Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original care face imposibilă vânzarea produsului ca nou va duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare care implică taxe administrative pentru a readuce produsele la starea în care au fost livrate. Aceste taxele administrative pot fi cuprinse între 0 și 100% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat clientului la recepționarea produselor deteriorate sau modificate.

  • Distribuie pe:
Ultima actualizare: 30.06.2023